no-img
آی پی فایل

دانلود فصل 10 کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی | آی پی فایل


آی پی فایل
ویژه VIP
اطلاعیه های سایت «بروزرسانی در 1396/10/16»

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PPT
دانلود فصل ۱۰ کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی
ppt
تیر ۳۰, ۱۳۹۶
4 مگابایت
28 اسلاید

دانلود فصل ۱۰ کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی


دانلود فصل ۱۰ کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی به نویسندگی دکتر علی اکبر سیف که در این پاورپوینت ۲۸ اسلایدی بصورت خلاصه و کامل فصل ۱۰ این کتاب ارزشمند با عنوان آزمون های چندگزینه ای تهیه شده است. در آزمونهايي كه به منظور تشخيص مشكلات يادگيري به كار مي روند نه براي تعيين نمره ، گنجاندن گزينه « نمي دانم » هم به نفع دانش آموز و هم به نفع معلم است. البته گفته شود هروقت جواب سؤال را نمي دانند به جاي حدس اين گزينه را انتخاب كنند.

طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است.این طرح به صورت پیش آزمایشی در سال تحصیلی ۸۲-۸۱ اجرا و ارزشیابی شد. گزارش ارزشیابی طرح توسط نویسنده این مقاله که مجری این ارزشیابی بوده بلافاصله منتشر گردید(محمد حسن مقنی زاده،۱۳۸۱). اجرای آزمایشی این طرح درچهار سال تحصیلی بعد ادامه داشته است.هدف ارزشیابی خدمت به آموزش است، نه در کمین نشستن برای غافلگیر کردن دانش آموز و محک زدن او با معیار آنچه «نمی داند» فرهنگ موفقیّت رامی توان با کاربرد روش صحیح در آموزش و ارزشیابی بر فضای کلاس غالب کرداطّلاعات حاصل از سنجش و ارزشیابی مستمر هر دانش آموز باید به این پرسش معلم پاسخ دهد که این دانش آموز درکجا قرار دارد و من برای پیشرفت او چه میتوانم بکنم؟ نه اینکه معلم نتیجه گیری کند که مثلاً این دانش آموز زیرحد متوسط یا کند ذهن یا تیزهوش است. « ارزشیابی توصیفی»الگوی جدیدی است که تلاش می کند زمینه ای را فراهم سازد تا دانش آموزان در کلاس درس با شادابی و نشاط بهتر و بیشتر و عمیق تر مطالب درسی را یاد بگیرند. بنابراین، به جای توجه افراطی به آزمون های پایانی و نمره، روند یاددهی و یادگیری را در طول سال تحصیلی مورد توجه قرار می دهد و در راستای این توجه، رشد عاطفی و اجتماعی و حتی جسمانی دانش آموز را نیز در نظر می گیرد. این طرح با هدف بهبود کیفیت یادگیری و یاددهی و افزایش بهداشت روانی محیط یاددهی و یادگیری، تغییرات اساسی را در نظام ارزشیابی فعلی پیشنهاد کرده است. از جمله تغییر مقیاس فاصله ای(۰تا۲۰)به مقیاس ترتیبی، تغییر ساختار کارنامه و تبدیل آن به کارنامه توصیفی تحت عنوان گزارش پیشرفت تحصیلی، تغییر و تنوع بخشی به ابزارها و روش های جمع آوری اطلاعات از وضعیت تحصیلی دانش آموز، مانند: پوشه کار، آزمون های عملکردی، فهرست وارسی و برگ ثبت مشاهدات، تغییر در رویکرد کلی ارزشیابی از ارزشیابی پایانی به ارزشیابی تکوینی و فرآیندی تغییر در مرجع تصمیم گیرنده در ارتقای دانش آموزان. در این طرح، به جای امتحانات پایانی، معلم و شورای مدرسه، مرجع صاحب صلاحیت تصمیم گیری تعیین شده اند.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


پاسخ دهید